Відповідно до вимог навчальних програм початкової освіти та виконання методичних рекомендацій МОН України «Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» протягом І семестру здійснено підсумковий контроль рівня сформованості мовленнєвих навичок: аудіювання (2-4-ті класи), діалогічного мовлення (2-4-ті класи), монологічного мовлення — усний переказ (4-й клас).
Оцінювання навичок мовленнєвої діяльності в 3-4-х класах здійснено вчителями за 12-бальною шкалою та у 2-му класі застосована рівнева оцінка знань і вмінь.
Перевірка якості сформованості аудіативних умінь (слухання і розуміння прослуханого) з рідної мови проведена фронтально в 2-4-х класах за незнайомими текстами та тестовими завданнями до них.
Контролю підлягали вміння учнів 2-4-х класів. Аналіз результатів довів, що практичні навички, передбачені програмою з аудіювання в більшості учнів формуються на високому та достатньому рівнях , що говорить про результативну роботу вчителів щодо розвитку цієї навички в учнів своїх класів.
Протягом семестру проведено індивідуальний контроль мовленнєвої діяльності учнів 2-4-х класів з рідної мови — діалог на задану тему: у 2-му класі — за малюнком ситуативного характеру, у 3-4-х класах — за словесно описаною мовленнєвою ситуацією. Контролю підлягали вміння: складання діалогу з використанням формул мовленнєвого етикету (слів ввічливості, звертання), дотримання правил спілкування, літературної вимови. Аналіз результатів довів, що практичні навички, передбачені програмою з діалогічного мовлення з рідної мови в більшості учнів формуються на високому та достатньому рівнях. Діти самостійно складають діалог за ситуацією, що містить певну проблему, швидко підбирають і правильно використовують потрібні слова, дотримуються правил культури спілкування, демонструють вміння уважно вислухати співрозмовника, виявляють стриманість і коректність у разі незгоди з думкою співрозмовника. При перевірці середній та початковий рівні не виявлені. Однак при перевірці виявлено, що деякі учні не завжди висловлюють власну думку, свого ставлення до предмету обговорення, припускаються незначних мовних помилок.
Протягом І семестру контролю підлягали навички монологічного мовлення (усний і письмовий переказ) у 4-му класі. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису, прочитаного вчителем, здійснювався фронтально на основі колективно складеного плану.
Учні можуть самостійно, достатньо повно та послідовно переказати текст, додержуючись вимог структури висловлювання, виразити основну думку, вдало використовувати авторські засоби виразності, образності мовлення. Проте в деяких учнів ( Попов Назар) виявлені окремі, не пов'язані між собою речення, без відповідної послідовності, лексичного запасу, з мовленнєвими помилками.
На основі відвіданих уроків, аналізу контрольних перевірок з мовленнєвої діяльності та з метою підвищення їх результативності в учнів початкової школи
НАКАЗУЮ:
1. Заступникові директора з НВР продовжити моніторинг мовленнєвої діяльності учнів 1-4-х класів на кінець навчального року.
2. Учителям початкових класів :
2.1. Продовжити цілеспрямовану роботу щодо розвитку мовленнєвих навичок учнів 1-4-х класів.
2.2. Забезпечувати розвиток мовленнєвих умінь шляхом використання відповідних методик, технологій навчання.
З. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з НВР
Директор школи
|