Відповідно до плану роботи в лютому 2015 року вивчався стан викладання предмета "Основи здоров’я".
Предмет "Основи здоров’я" в початковій школі викладають вчителі початкових класів:
1 клас, Даниленко В.І, ;
2 клас, Василенко І.М., спеціаліст вищої категорії;
3 клас, Нагуш Н.В., спеціаліст ;
4 клас, Ковальчук Л.М., спеціаліст вищої категорії;
в основній школі – вчитель основ здоров’я Сатунова-Найко Г.В., спеціаліст І категорії.
За робочим навчальним планом кількість годин на тиждень на вивчення предмета становить: в 1-7 класах по 1 годині, у 8-9 класах – 0,5 години.
Викладання предмета "Основи здоров’я" ведеться відповідно до діючих програм: 1- 3 класи "Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи" затверджена наказом МОНМСУ від 12.09.2011 № 1050; 4 клас "Програма для середньої загальноосвітньої школи" затверджена наказом МОН України від 20.06.2006 № 469;5 і 6 класи за програмою нового Державного стандарту базової і повної загальної освіти, 7-9 класи "Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. "Основи здоров’я" затверджена листом МОН України від 23.12.2004 № 1/11-6611.
Головними методами вивчення були:
– відвідування уроків;
– бесіди з учителями;
– вивчення документації.
Під час вивчення системи роботи вчителів-предметників встановлено, що вони добре обізнані із сучасними вимогами до проведення уроків, знають вимоги навчальної програми з основ здоров’я, ознайомлені з методичними посібниками з предмету та критеріями оцінювання навчальних досягнень.
Вивчення поурочних планів показує, що вчителі основ здоров’я своєчасно готуються до уроків та проводять їх на достатньому рівні. Зміст своєї роботи вчителі спрямовують на підготовку дитини до свідомого осмислення її поведінки в найрізноманітніших ситуаціях та у повсякденному житті.
Здоров’я – найперша необхідна умова успішного розвитку кожної людини, її навчання,праці, добробуту, створення сім’ї і виховання дітей.
Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи. Педагоги нашої школи, реалізуючи мету предмету, формують компетентності зі збереження здоров’я учнів на основі засвоєння ними знань про здоров’я та безпеку, практичних навичок здорового способу життя і безпечної поведінки, сприяють їхньому фізичному, психічному, соціальному і духовному розвитку і , завдяки цьому, утверджують ціннісне ставлення самих школярів до життя і здоров’я.
Основні завдання, які ставлять перед собою вчителі:
– формування в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, взаємозв'язок організму людини із природним, техногенним і соціальним оточенням;
– розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, удосконалення фізичних, соціальних, психічних і духовних його чинників;
– виховання в учнів потреби у здоров’ї, що є важливою життєвою цінністю, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя
– розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власного вчинків.
Зміст своєї роботи вчителі предмета "Основи здоров’я" спрямовують на підготовку дитини до свідомого осмислення її поведінки в найрізноманітніших ситуаціях та у повсякденному житті.
Учні володіють знаннями про здоров’я та знають як розвивати власне здоров’я, як уникнути захворюваності в різні періоди життя, як уникнути нещасних випадків, як поводити себе вдома, на вулиці, в колективі та ін.
Вчителі беруть участь у проведенні закладів, що пов’язані із здоров’ям дітей: це уроки фізичної культури, проведення обов’язкових фізкультхвилинок, проведення тижня основ здоров’я, проведення днів здоров’я, організація тематичних виставок малюнків та малюнків на асфальті до Дня захисту дітей, екскурсії в природу та ін.
В роботі кожного учителя є свої особливості, розроблені елементи, уроку, прийоми навчання, які заслуговують на увагу. Практикується самостійна пошукова роботи учнів з метою набуття нових знань (підготовка доповідей та повідомлень). А система роботи, підбір матеріалу до уроку спрямовані на те, щоб формувати і розвивати в учнів необхідні уміння, творчості здібності і нахили.
Так, у роботі вчителів основ здоров’я Сатунової-Найко Г.В. і Василенко І.М. можна відмітити володіння сучасними активними формами і методами навчання, використання ігрових методів навчання, вдалий розподіл часу на уроках, послідовне і логічне викладення навчального матеріалу. У своїй діяльності часто Ірина Миколаївна використовує проектні завдання та широко застосовує ІКТ як наочний засіб навчання.
Учителі основ здоров’я Ковальчук Л.М., Нагуш Н.В. та Даниленко В.І. будують урок так, щоб учень був активним учасником уроку на всіх його етапах, щоб панувала атмосфера доброзичливості у спілкуванні. При оцінюванні знань учнів вчителі враховують активність, самостійність мислення, вміння робити висновки під час дискусій.
Спостереження за роботою учнів на уроках, співбесіди, проведені з ними переконливо доводять, що у більшої частини школярів сформовані навички здорового способу життя, догляду за тілом, попередження найпоширеніших інфекційних захворювань, травматизму, нещасних випадків, запобігання захворюванням, що передаються статевим шляхом.
Вчителі охайно ведуть записи про проведені уроки з основ здоров’я на відповідних сторінках класних журналів відповідно до календарно-тематичного планування, ведуть облік навчальних досягнень учнів з предмета (крім учнів 1і 2 класів).
Поряд з цим спостерігаються такі недоліки: при проведенні уроків переважають фронтальні форми опитування учнів, індивідуальні домашні завдання не завжди узагальнюються на уроці.
Виходячи з вищевикладеного,
НАКАЗУЮ:
1. Стан викладання предмета "Основи здоров’я" вважати задовільним.
2. Вчителям основ здоров’я :
2.1. урізноманітнити форми опитування учнів на уроках;
2.2. узагальнювати індивідуальні доповіді учнів під час вивчення тем;
2.3. використовувати на уроках диференційовані індивідуальні завдання;
2.4. всю роботу спрямувати на розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я та удосконалення фізичних, соціальних, психічних і духовних чинників здоров’я.
2.5. конкретизувати домашні завдання.
2.6. удосконалити систему контролю знань і умінь учнів з метою накопичення оцінок.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи .
Директор школи
|