Мій сайт
Субота, 28.06.2025, 11:33
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог статейРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [16]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Організація самоосвітньої діяльності вчителя математики

Головна мета сучасної системи освіти - знайти, підтримати, розвити людину в людині, закласти в ній механізми самореалізації, саморозвитку, саморегуляції, самовиховання, самоосвіти, допомогти людині жити в злагоді й спокою з іншими людьми, природою, культурою. 

    Для організації самоосвітньої діяльності учнів учитель повинен постійно вдосконалюватися, повинен бути творчою особистістю, здатної думати по-новому, самостійно ставити перед собою мету й завдання, пропонувати нестандартні рішення, що має не тільки здатність, але й потребу саморозвиватися .

  Отже, першорядним є питання про самоосвіту вчителя, про його безперервну післядипломну освіту.

  На мій погляд, головні мотиви самоосвіти вчителі - це:

·   бажання вдосконалювати свою педагогічну майстерність (наприклад, підготовка учнів до районної  і обласних олімпіад);

·   поглиблення знань із питань, які викликають інтерес (наприклад, вивчення методики рішення олімпіадних завдань);

·   теоретичне осмислення й узагальнення передового педагогічного досвіду по обраній проблемі.

  Керуючись цими мотивами,  щорічно складаю індивідуальний план самоосвіти:

Вересень

1. Самоаналіз професійної діяльності.

2. Визначення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності й вимогами суспільства до рівня підготовки педагогічних кадрів.

3. Вибір теми самоосвіти.

4. Планування форм роботи:

     а) формування педагогічної проблеми;

     б) аналіз літератури по обраній темі;

     в) аналіз досвіду впровадження результатів дослідження обраної  теми в практику.

5. Виявлення учнів, що цікавляться математикою й підготовка їх до олімпіади.

Жовтень - квітень

1. Осмислення, узагальнення вивченої літератури.

2. Експериментальна перевірка нових, власних ідей.

3. Відвідування відкритих уроків, семінарів.

4. Самоконтроль ефективності власної діяльності.

Травень

1. Аналіз виконання поставлених завдань.

2. Самооцінка, визначення перспектив впровадження отриманих знань.

 

Протягом навчального року

*     Підвищення ефективності навчальної діяльності учнів при навчанні математиці:

  - робота з формування математичних понять;

  - мотивація стійкого інтересу до навчання;

  - практична спрямованість навчання.

*      Ознайомлення з новими технологіями викладання математики.

*      Підвищення інтересу до вивчення предмета математики в учнів.

*     Моніторинг якості знань учнів.

*      Вивчення статей у періодичних виданнях.

 

   Здійснюючи реалізацію індивідуального плану,  вирішую питання самоосвіти у двох формах:

-  індивідуальної – робота з різними джерелами інформації, її пошук в Інтернеті, відвідування бібліотек, методичних кабінетів;

- колективної – проходження курсів підвищення кваліфікації при ОблІППО, участь в  районних семінарах «Шляхи забезпечення самоосвітньої діяльності школярів на уроках математики»,   «Моніторинг якості математичної освіти»;  підготовка дітей до   міжнародного математичного конкурсу   «Кенгуру»,  дає підживлення для організації самоосвіти вчителя.

  Методичне об'єднання вчителів природничо-математичного циклу  - давно  сформована форма колективної роботи однодумців по вдосконалюванню науково-теоретичної й методичної підготовки педагогів.

Як член методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу  , хочу відзначити, що методична робота об'єднання починається з аналізу результатів діяльності вчителів   за минулий навчальний рік і планується з урахуванням діагностичних анкет. Залежно від цього визначається напрямок самоосвіти кожного вчителя з обліком їхніх типових утруднень, планується методична робота вчителів   на навчальний рік. Діяльність МО різноманітна: проведення відкритих уроків, їхній самоаналіз і аналіз, конструювання й захист конспектів уроків, ділові ігри, суспільні огляди діяльності й звіти вчителів, огляд літератури, презентація ідей, методичні консультації по окремій темі, розробка й захист програми власної діяльності по якому-небудь питанню, обговорення контрольних робіт.   

  Традицією МО стало проведення шкільних  олімпіад  вчителів природничо-математичного циклу  , мета й завдання якої:

·        розвиток масової педагогічної творчості вчителів математики;

·        підвищення майстерності вчителів математики, удосконалювання вмінь і навичок педагогів за рішенням олимпиадних завдань;

·        пропаганда й поширення педагогічного досвіду кращих учителів  .

Думаю, що робота в системі самоосвітньої діяльності вчителів буде вдосконалюватися й здобувати нові форми, тому що тільки займаючись самоосвітою, учитель здатний організувати й розвивати самоосвітню діяльність учнів.

Категорія: Мої статті | Додав: oksana (10.07.2014)
Переглядів: 459 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний хостинг uCoz